Ons BLOG
Waarom de organisatiecultuur van Coolblue werkt
Deel 7 van onze serie over bijzondere culturen. Dit keer de cultuur bij Coolblue Coolblue is een internetwinkel die bestaat uit meer dan driehonderd verschillende webshops en...
Waarom de cultuur van Zappos werkt
In deel 6 van onze serie over opvallende organisatieculturen schrijven we dit keer over de cultuur van Zappos, een online schoenen- en kledingwinkel uit Las Vegas. Het is een...
Niemand komt zijn bed uit voor nettomarge
Veel organisaties bestaan bij de gratie van winstcijfers en nettomarge. Maar al te vaak wordt deze randvoorwaarde van winst maken teveel gezien als heilige graal. Nieuwe markten...
Stop met plannen!
Niemand gelooft dat zijn formele business plannen realiteit worden. Tenzij je als medium op call-tv verschijnt. Iedereen die weleens een planning of business plan heeft gemaakt,...
Waarom een gemeenschappelijk doel goud waard is
Na het voltooien van grootschalige projecten, cultuurveranderingen, verhuizingen of seizoenpieken, daalt in organisaties vaak de spanningsboog. De piek is achter de rug en dit...
NETFLIX: Deel 2 van onze serie over organisatieculturen
DE KORTE VERSIE? Op het gebied van klanttevredenheid scoort Netflix in de Verenigde Staten nog hoger dan Apple en Amazon. Meer dan 90 procent van de klanten geeft aan dat zij de...
Deel 1 van een serie over organisatieculturen: “bij Ikea krijgt status geen enkele ruimte.”
De korte versie? Ikea is al jaren een van ’s werelds meest bekende merken. Het bedrijf creëert een sterk merk door zijn visie op de hele keten toe te passen. Een laag...
Businessmodellen ammehoela, vraag jezelf eerst eens af…
Ja er is de afgelopen periode veel geschreven over business modellen voor B2B organisaties. En Ja er zal de komende tijd nog heel veel geschreven gaan worden over (nieuwe)...
Organisatieverandering karaktermoord?
Waarom zijn veel medewerkers niet meer gemotiveerd voor nieuwe veranderingen, komen projecten niet van de grond, wijzen medewerkers en managers met de beschuldigende vinger naar...
Consistent in vinden, zeggen en doen
Om te kijken of een klant onderscheidend is, stellen wij altijd eerst twee eenvoudige vragen: Doe je wat je zegt? Zo ja; Zeg je wat je vindt? We zijn nog nooit een directeur...
onze klanten
Wij hebben met trots gewerkt voor o.a.:
Aaim B.V.
KvK nr. 56880383
hebt een vraag, of je
wilt gewoon iets kwijt?
Schrijf het van je af.
e-mail: info@aaim.nl