Als het maar lekker ruikt!

Wanneer organisaties iets willen verkopen, blinken zij vaak uit in het opsommen van alle functionaliteiten en diensten die zij kunnen leveren en de concurrentie niet. Wanneer de concurrent een scheermes heeft met 4 mesjes, maak jij er een met 5! Ook reclame-uitingen van auto’s gaan vaak gepaard met het opsommen…

De onzin van management

Bij AAIM hebben we gemeen dat we een aversie hebben tegen een overvloed aan management. Dit kan variëren van  het aanhangen van de laatste hypes, het inbrengen van zogenaamde extra management lagen tot het verlammen van een organisatie of afdeling door teveel “sturen”, rapporteren en vergaderen. Het meest opzienbarend is…

Waarop stuur je als organisatie?

Het antwoord op deze vraag is enorm belangrijk voor alle keuzes die worden gemaakt binnen de organisatie. Keuzes die je maakt wanneer je weet dat je  een vastgestelde winstmarge moet behalen zijn substantieel anders dan wanneer je weet dat je een vooraf bepaalde score moet halen op klanttevredenheid. Anders gezegd:…
1 7 8 9