Ons BLOG



Als maar 20% werkt en 80% bedenkt
Een willekeurige quote van de website van Quote: Het lijkt alsof ze er de hele dag achter Excel zitten en denken: "Goh, het gaat slechter”. Helaas is het de teneur die we in veel...



Regelziekte: Maak het middel niet erger dan de kwaal
Regelreflex We zien het iets te vaak: de regelreflex. Als er een probleem is of er doet zich een incident voor, dan bedenken we een nieuwe regel om dat in de toekomst te...



Promoveer nooit je beste probleemoplosser!
Iedere organisatie heeft er minstens één: een brandweerman. Iemand die alle brandjes blust. Alle problemen oplost en alle antwoorden weet. Wat zouden we toch moeten als hij of...



Aaim en ACS hebben de handen ineengeslagen om de governance cultuur binnen organisaties de aandacht te geven die het verdient. Een logische combinatie, want ACS is al jaren een...



ergernis nr. 1, Roddel! Weg ermee
Veel mensen die wij spreken over hun cultuur, benoemen roddelen als ergernis nr. 1. Het zorgt voor angst en mensen die elkaar niet aanspreken. Maar ook voor het verdedigen van...



Wees inefficiënt, word effectief!
Voor veel mensen is efficiëntie een doel op zich. We plannen onze agenda strak in, sluiten ons af van onderbrekingen en sturen strak op de tijd in een overleg. Efficiëntie is...



Een sterke cultuur is geen toeval!
Er heerst een hardnekkige mythe rondom cultuur: wanneer de cultuur en sfeer goed is, gaat de rest vanzelf. Onze reactie? Niet waar! Klanten vragen ons om verbeteringen in de...



De CIA wist in 1944 al hoe je een organisatie om zeep helpt
In ons werk zien we veel gezonde, maar ook ongezonde organisatieculturen. Een paar typische symptomen van ongezonde culturen zijn: Reactief gedrag Geen beslissingen kunnen of...



Veranderen zonder (en met) Aaim
We schreven al eerder over ons advies zonder adviseur. Alle variabelen blijven hetzelfde behalve 1: we komen niet op de werkvloer! Je krijgt onze kennis , coaching, advies en...



Wat heeft je cultuur nodig in een recessie?
Het lijkt er sterk op dat we een recessie tegemoet gaan. Iedereen wordt geraakt. De vraag is hoe kun je hier het beste op reageren? Binnen wat voor cultuur gaan mensen het beste...
onze klanten
Wij hebben met trots gewerkt voor o.a.:



















































































































































Aaim B.V.
KvK nr. 56880383
hebt een vraag, of je
wilt gewoon iets kwijt?
Schrijf het van je af.
e-mail: info@aaim.nl