Ons BLOG

Consistentie in plaats van inspiratie! Meer dan een kerstspeech!
Je bent leidinggevende of directeur en de jaarlijkse kerstborrel is weer aanstaande. Je voelt je verplicht een motiverend en inspirerend verhaal te vertellen om de vermoeide...

De cultuur van Unilever is net zo hip als die van Netflix
Unilever wordt vaak gezien als een ouderwetse corporate. Dat beeld kan grotendeels bijgesteld worden, vindt organisatiecultuurexpert Michiel Hopman van AAIM. Ook bij de...

Dit is hoe FrieslandCampina een cultuur van opgestroopte mouwen creëerde
Fusiebedrijf FrieslandCampina wilde zijn besluitvorming versnellen, terwijl het coöperatieve karakter behouden bleef. Dit lukte dankzij pragmatische aanpak waarbij drie...

Zo houdt Heineken z’n organisatiecultuur fris
Vaak vergeten we in Nederland dat we mooie organisaties hebben die hoofdrolspeler zijn in hun markt, mede dankzij hun sterke organisatiecultuur. Denk aan Unilever, KLM en Shell....

Minder bureaucratie in de zorg?
Stel je voor: je werkt in de zorg, met je handen wel te verstaan. Dagelijks probeer je kwetsbare mensen te helpen hun leven weer op te pakken en ze een stapje verder te brengen....

Verandermanagement vaak outdated
Dagelijks starten nieuwe verandermanagement trajecten bij zowel grote als kleinere organisaties. Die trajecten zijn vaak gebaseerd op verandermanagement theorieën die al...

Veranderen zonder terugval? Mik op routine niet op discipline
Stoppen met roken, stoppen met te hard rijden, stoppen met autoritair gedrag vertonen, starten met proactief nadenken? Iedereen weet het, veranderen is moeilijk! Gelukkig kunnen...

3 eigenschappen die gave organisaties onderscheiden
In dit artikel geven we graag wat inzicht in eigenschappen van “gave” organisaties die het “anders” doen. Hoe kan het dat er organisaties zijn die floreren in hun omgeving, die...

Onze principes voor langdurige verandering
Hoe wij helpen een organisatiecultuur te verbeteren Aaim zorgt voor frisse, proactieve en onderscheidende organisaties. Dit betekent dat wij onze klanten helpen met 100%...

Stop met plannen
Niemand gelooft dat zijn formele business plannen realiteit worden. Tenzij je als medium op call-tv verschijnt. Iedereen die weleens een planning of business plan heeft gemaakt,...

Aaim B.V.
KvK nr. 56880383
hebt een vraag, of je
wilt gewoon iets kwijt?
Schrijf het van je af.
e-mail: info@aaim.nl