Een sterke cultuur heeft directe invloed op de resultaten, betrokkenheid, productiviteit en klanttevredenheid.
De cultuur kan organisaties blokkeren of juist laten excelleren.
Wij maken cultuur tastbaar en meetbaar. Dus geen symptoombestrijding, teambuilding of feedback- of yogacursussen.
Wel concrete interventies en blijvende gedragsverandering. Daarbij zorgen we voor veel draagvlak. Dat doen we door de hele organisatie te betrekken bij het formuleren van de “veranderwens”.
Samengevat doen we voor organisaties 3 dingen op het gebied van hun cultuur: onderzoek, verbetering en positionering.
Onderzoek
Veel veranderingen mislukken omdat ze zijn bedacht op de hei en niet passen bij de waarden, ongeschreven regels en de cultuur die echt leeft op de werkvloer.
Wij onderzoeken de huidige en gewenste cultuur en laten verschillen zien in de verschillende subculturen. Vervolgens komen we tot een tastbaar en concreet toekomstbeeld waar de hele organisatie zich in kan vinden. De beste basis om een verandering wel te laten slagen.
Verbetering
Weten waar jullie heen gaan, maar hoe jullie dit gaan doen is nog niet duidelijk? Samen schetsen we een duidelijke stip op de horizon. Die stip vertalen we naar concrete aanpassingen die voor ander gedrag zorgen. Verandering ontstaat namelijk niet door trainingen of workshops, maar wel door de organisatie aan te passen. Dit doen we door een ontwikkeltraject te doorlopen met “real life” projecten die zorgen dat de verbeterpunten door medewerkers zelf worden gerealiseerd. Kortom, we gaan van cultuur naar structuur.
Positionering
Natuurlijk is het goed om te zorgen voor een organisatiecultuur waar iedereen doelgericht, vrij en energiek samenwerkt. Maar, het wordt pas echt mooi als klanten jullie unieke cultuur ook gaan herkennen en waarderen. Daarom zorgen wij ervoor dat cultuur wordt meegenomen in de strategie en positionering van de organisatie. Dit doen we vaak samen met de verantwoordelijken voor communicatie, marketing, finance en natuurlijk de directie als geheel.
ONS BLOG



ergernis nr. 1, Roddel! Weg ermee
Veel mensen die wij spreken over hun cultuur, benoemen roddelen als ergernis nr. 1. Het zorgt voor angst en mensen die elkaar niet aanspreken. Maar ook voor het verdedigen van...



Wees inefficiënt, word effectief!
Voor veel mensen is efficiëntie een doel op zich. We plannen onze agenda strak in, sluiten ons af van onderbrekingen en sturen strak op de tijd in een overleg. Efficiëntie is...



Aaim B.V.
KvK nr. 56880383
hebt een vraag, of je
wilt gewoon iets kwijt?
Schrijf het van je af.
e-mail: info@aaim.nl